دیگ بخار افقی بزرگ منطقه آزادسازی بخار زیادی را برای اطمینان از انتقال بخار خشک فراهم می کند. نیازی به جداکننده بخار نیست. دیگ بخار ما همچنین به کمتر از ده دقیقه نیاز دارد تا با شروع سرد تا 100 PSI گرم شود که صرفه جویی در زمان و سوخت قابل توجهی است. و با توجه به طراحی لوله‌های مبهم ما، دیگ‌های بخار ما یک سطح گرمایشی چند حفره‌ای برای افزایش کارایی دارند.

تمام دیگ های بخار زاگرس مطابق با کدهای دیگ بخار برق و گرمایش ASME تولید می شوند و در هیئت ملی بازرسان بویلر و مخازن تحت فشار ثبت شده اند. مدل استاندارد سوخت‌رسانی گاز طبیعی به‌عنوان مجمع دیگ‌های بخار گازی فهرست شده توسط زاگرس ارائه شده است و نماد آن را روی پلاک نشان می‌دهد. مدل‌های فضای باز، پروپان و NOx کم ETL فهرست شده‌اند. 
همه دیگ های بخار مطابق با کدهای زاگرس ساخته شده اند. بویلرهای فروش دیگ بخار بالاتر از 15 PSI با مهر و تریم "S" مبله می شوند. بویلرهای 15 PSI معمولاً با مهر و تریم "H" مبله می شوند. تمامی بویلرها در هیئت ملی بازرسان بویلر و مخازن تحت فشار بازرسی و ثبت می شوند. تمام کنترل‌های گاز و برق فردی دارای گواهینامه یا فهرست UL هستند. همه مدل‌های دارای NOx کم، در فضای باز، پروپان و گاز طبیعی دارای ETL به‌عنوان «دیگ‌های بسته‌بندی صنعتی و تجاری با سوخت گاز» و گواهینامه UL795 هستند. 
همه واحدها دارای تریم و کنترل برای مطابقت با استانداردهای جهانی برای کنترل ها و تجهیزات ایمنی برای دیگ های بخار اتوماتی هستند. علاوه بر این، تمام واحدها استانداردهای کنفرانس بین المللی مقامات ساختمان، انجمن بین المللی مقامات مکانیک و لوله کشی و آیین نامه مکانیک یکنواخت را نیز دارند.